Kadın Sünneti Nasıl Basitmiş Gibi Gösterilir

( aynen erkek sünnetinin basit ve önemsiz gösterildiği gibi)

  •  “Sünnet eğer doğru şekilde yapılırsa temizliktir ve erkekler ve kadınlar açısından yararlıdır”

[Mohammed Tantawi, önde gelen İslam uleması, Arap gazetesi “Aşark El-Esvet” ‘ten alınmıştır. Miriam Sami tarafından , “Cleric Eases Stand on Female Circumcision, Alarming Activists,” April 9, 1996 adlı eserde yer almıştır]

  • “Bizim toplumumuzda o kadar büyük problemler var ki, kadın sünneti bizim için tartışılacak ciddi bir problem değil”

[28 yaşındaki Sudanlı doğum hastanesi uzmanı kaynak : p. 155, Prisoners of Ritual: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • “Annelerimiz, halalarımız ve kızkardeşlerimiz bunu yıllardır yapıyorlar ve kimse de şikayet etmiyor”

[Dr. Munir Fawzi, Kahire Ain Shams University’de Jinekolog, Dallas Morning News, 12/25/96]

  • gülerek…”Kanun sünneti gerekli olmadıkça yasaklıyor , ama ben bir tıp profesörüyüm ve sünneti tıbbi gerekçelerle yapmaya devam edeceğim”

[Dr.Munir Fawzi, jinekolog , , “Mısır kadın sünnetini yasakladı,” adlı haberde , 7 February 1998, Associated Press]

  • “Tanrı korusun” Sakina İbrahim adlı 60 yaşındaki köylü kadın , yasaklamayı duyduğu anda inanmaz bir şekilde haykırdı. “bu şeytani bir yasaklama. burada işlemez….kimse uymayacak”

[ “Mısır sünneti yasakladı ,” adlı gazete haberinde , 7 February 1998, Associated Press]

  • ” Sünnetten kaynaklanan duygusal hezeyan yaşayan bir kaç hasta görüyorum, ama bunu sünnet edilmiş kadınların tamamıyla kıyaslayınca çok önemsiz kalıyor”

[Dr. Yahia Oun Alla, Sudanlı psikiyatr p. 137, Gelenek Mahkumları : Prisoners of Ritual: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • 14,779 kadın ile yapılan ankette kadınların yüzde 97’sinin sünnet edildiği tespit edilmiştir. …Bunların yüzde 80’i sonuçtan mennun olduklarını bildirmişlerdir

[“Egyptian Court Allows Female Circumcision,” haberinden alıntı Toronto Globe & Mail, June 25, 1997]

 

  • Kendilerini aşağılık kompleksinden korumak için pek çok kadın sünnetin cinselliklerini ya da vücutlarını yaraladığını inkar etmektedir

[“FGM: A Call for Global Action,” p. 37, published by RAINBO, 1995 kitabından alıntı ]

  • “Bugüne kadar kadınların sünnetinde herhangi yanlış birşey olabileceğini hiç düşünmedim”

[Ahmed, 32 yaşındaki Sudanlı veteriner, röportaj, p.124, Gelenek Mahkumları : Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • “Eğer sünnet olmazsak başımıza her türlü fena şeyin geleceğini düşünerek yetiştirildik”

[Eclas, 43 yaşındaki biyoloji profesörü , röportaj , p. 116, Gelenek Mahkumları: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • “İslam ve Tıp sünnetin yararları konusunda fikir birliğinde. Sünnet edilmemiş kızlar….enfeksiyon ve kansere daha fazla yakalanma riski altındadır”

[Dr. Saed Thabet, Kasr El Aini (Kahire) hastanesinde jinekolog profesör , “Female Circumcision is Curbed in Egypt,” British Medical Journal, August 3, 1996 adlı yayından aktarılmıştır]

  • “Bu bizim dinimiz. namaz kılarız, oruç tutarız ve sünnet ederiz. 14 yüzyıl boyunca İslam, nenelerimiz ve dedelerimiz bunu yaptı. Sünnet edilmemişler AIDS’e çabuk yakalanır.”

[Sheik Yusef Badry, “Egyptian Court Allows Female Circumcision,” adlı haberde, Toronto Globe & Mail, June 25, 1997]

  • “Operasyon hakkında, yapıldığı zaman hiçbir bilgim yoktu, yalnız çok basit olduğunu ve temiz olduğunu sanıyordum……”

[Araştırma Görevlisi röportaj, p.165, Prisoners of Ritual: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • “buradaki, yani Sudan’daki kızlar için (sünnet) vücutlarının herhangi bir parçasını almak anlamına gelmez. Herkesin başına gelen normal bir hadisedir.”

[Dr. Yahia Oun Alla, Sudanlı psikiyatr , röportaj, p. 139, Prisoners of Ritual: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • Soru : ” Nasıl ….mahrum bırakıldığını düşününce, kızıyor musun? Cevap : “Hayır, çünkü buradaki kültür bu. Herkese yapıyorlar. ” Soru : ” Senin gibi düşünen başka kadınlar olduğunu zannediyor musun?” Cevap : ” Hayır….geleneği takip etmeleri gerektiğini düşünüyorlar. Eğitimli insanlar bile geçmişteki gibi yapıyorlar.”

[Fahtma, ABD.’de eğitim görmüş dört çocuk annesi Sudanlı kadın , interview, p. 134, Prisoners of Ritual: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • “çok erken bir yaşta yapılıyor, öyleki, kadın olduğunda yaşadığın problemlerin bununla bağlantısı olmuyor”

[Eclas, 43 yaşındaki Sudanlı biyoloji profesörü , interview, p. 118, Prisoners of Ritual: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • “yaşlı kadınlarda şöyle bir duygu var genelde : ” Eğer bana yapıldıysa, neden genç kızlara da yapılmasın”

[Dr. Saida, Sudanlı doktor , interview, p.127, Prisoners of Ritual: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

  • “Bir doktor, kendisine gelen her kadınla konuştuğunu ve bunu (sünneti ) yapmaya gerek olmadığını onlara anlattığını, ama onların ısrar ettiğini, kendisinin de kadınlara uyduğunu söyledi. Savunması, sünneti hijyenik bir şekilde yaptığı ve hiçbir şey kaybetmediği halde bu işten para da kazandığı şeklindeydi. Ama doktor ahlaki olmayan bir şekilde davrandığı gerçeğini gözardı ediyordu…..doktorun diğerlerine karşı bir aydınlanma örneği olmak yerine, sadece kendi çıkarlarını takip ettiğini düşünebilirsiniz. Bunun etkisi şöyle oluyor, kadınları bu operasyonun gereksiz olduğuna ikna etmeye çalıştığınızda, hemen bunu doktorların yaptığı şeklinde itiraz ediyorlar, ve bu yüzden iyi bir şey olması gerektiğini öne sürüyorlar “

[Dr. Asma El Dareer, Sudanlı doktor , interview, p. 99, Prisoners of Ritual: Odyssey into Female Genital Circumcision in Africa, Hanny Lightfoot-Klein, 1989]

www.noharmm.org